بیمارستان امام رضا (ع) استان کرمانشاه

جستجو




منوي اصلي
row21.gif صفحه اصلي
row21.gif تماس با ما
row21.gif نقشه سايت

row21.gif درباره بیمارستانShow/Hide content
row23.gif تاریخچه بیمارستان
row23.gif چشم انداز
row23.gif ارزشهای سازمانی
row23.gif مدیران گذشته بیمارستان
row23.gif چارت سازمانی
row23.gif اعضای هیات امنا
row23.gif ماموريت

row21.gif ریاست بیمارستانShow/Hide content
row23.gif آشنایی با ریاست بیمارستان
row23.gif ارتباط با ریاست بیمارستان
row23.gif پیگیری ارتباط

row21.gif معاونت آموزشی و پژوهشیShow/Hide content
row23.gif معاونت آموزشی
row23.gif گروه های آموزشیShow/Hide content
row23.gif گروه آموزشی نرولوژی
row23.gif گروه آموزشی طب اورژانس
row23.gif گروه آموزشی بیهوشی
row23.gif گروه آموزشی رادیولوژی
row23.gif گروه آموزشی داخلی
row23.gif گروه آموزشی زنان و زایمان
row23.gif گروه آموزشی رادیولوژی
row23.gif گروه آموزشی جراحی عمومی
row23.gif گروه آموزشی عفونی
row23.gif گروه آموزشی پاتولوژی
row23.gif گروه آموزشی کودکان
row23.gif گروه طب ورزشی و توانبخشی
row23.gif مهارتهای بالینی
row23.gif کتابخانه
row23.gif گروه ارولوژی
· واحد تحقیقات بالینی

row21.gif معاونت درمانShow/Hide content
row23.gif معاونت درمان
row23.gif مدیریت دفتر پرستاری
row23.gif مدیریت بهبود کیفیت
row23.gif آزمایشگاهShow/Hide content
row23.gif اطلاعات مفید آزمایشات
row23.gif معرفی رئیس آزمایشگاه
row23.gif معرفی سوپروایزر آزمایشگاه
row23.gif تقشه آزمایشگاه

row21.gif معاونت توسعه و برنامه ریزیShow/Hide content
row23.gif معاو نت توسعه و برنامه ریزی
row23.gif مدیریت امور اداری
row23.gif مدیریت امو رمالی
row23.gif واحد مدارک پزشکی
row23.gif واحد IT
row23.gif واحد حراست
row23.gif واحد مددکاری
row23.gif واحد درآمد
row23.gif واحد ترخیص
row23.gif واحد تغذیه
row23.gif واحد تجهیزات پزشکی
row23.gif واحد امور بین الملل

row21.gif راهنمای مراجعینShow/Hide content
row23.gif درمانگاه
row23.gif بیمه های طرف قرارداد
row23.gif هزینه های درمان
row23.gif راهنمای طبقات
row23.gif ساعات ملاقات
row23.gif راهنمای جغرافیایی
row23.gif بخشهای بیمارستان

row21.gif بخشهای درمانی بیمارستانShow/Hide content
row23.gif بخشهای بستریShow/Hide content
row23.gif بخش اورژانسShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش پیوندShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش دیالیزShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش اطاق عملShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش ای سی یو توراکسShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش زنان 1Show/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش زنان 2Show/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بلوک زایمانShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش اطفال و picuShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش NicuShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش جراحی Show/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش جراحی مغز و اعصابShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش جراحی عمومیShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش ای سی یو جنرالShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش ENTShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش CCUShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش داخلی 1Show/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش داخلی2Show/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش عفونیShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش ارولوژی1Show/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش ارولوژی 2Show/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش های پاراکلینیکیShow/Hide content
row23.gif بخش درمانگاهShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif دپارتمان رادیولوژیShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش آزمایشگاهShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش پزشکی هسته ایShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش آنژیوگرافی و اینترونشنShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش فیزیوتراپیShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش اکو کاردیوگرافیShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر
row23.gif بخش سنگ شکنShow/Hide content
row23.gif معرفی
row23.gif تصاویر

row21.gif مجلات بیمارستانShow/Hide content
row23.gif مجله علمی و پژوهشی مراقبتهای بالینی
row23.gif مجله علمی و پژوهشی عفونتهای بیمارستانی
row23.gif فصلنامه آوای ثامن

row21.gif روابط عمومیShow/Hide content
row23.gif اخبار
row23.gif گالری تصاویر
· 

row21.gif پزشکان Show/Hide content
row23.gif پزشکان مرکز
row23.gif پزشکان میهمان
row23.gif دستیاران

row21.gif ایمیل اعضاءShow/Hide content
row23.gif ایمیل



مقالات
تعداد شاخه ها: 1 عدد
تعداد مقالات: 1 عدد 1: توصیه های بهداشتی ماه مبارک رمضان 
[دفعات مشاهده : 4049 بار]


لینک های مهم










اخبار قدیمی

مطالب قدیمی تر


ورود مدیران


توسعه بالینی

.
مشاهده 319   چاپ اين مطلب




·       مرکز توسعه تحقیقات بالینی

 

نقشه و موقعیت قرارگیری :

مکان این واحد در سطح سوم و مدخل ورودی پلی کلینیک می‌باشد.

مقررات داخلی :

1. حضور به موقع پرسنل

2. نصب کارت شناسایی عکس دار

3. آگاهی و عمل به خط مشی ها، دستورالعمل ها و روش های اجرایی ابلاغی از سوی مدیرعامل محترم مرکز 

4. اعضای هیأت علمی و دانشجویان دوره پزشکی عمومی در چارچوب آیین نامه و متناسب با تخصص و وظایف علمی خود می‌توانند طرح پژوهشی ارائه دهند.

5. شورای پژوهشی واحد حداقل هر دو هفته یک‌بار تشکیل می‌شود و در صورت لزوم به صلاحدید سرپرست واحد جلسات فوق‌العاده برگزار می‌گردد.

6. جلسات شورای پژوهشی و تحقیقات بالینی با حضور نصف بعلاوه یک نفر از اعضاء‌ رسمیت می‌یابد.

7. ریاست جلسات شورای واحد بر عهده سرپرست واحد و یا جانشین ایشان (معاونت آموزشی و یا رئیس بیمارستان) می‌باشد.

8. برای تشکیل شورا حضور سرپرست واحد یا جانشین ایشان به عنوان رئیس جلسه الزامی است.

9. نسخه‌ای از صورت جلسات شورای واحد باید به مدیریت پژوهشی دانشگاه ارسال گردد.

10. در صورتی طرح پژوهشی پایان نامه باشد نسخه‌ای از صورتجلسات به مدیریت پژوهشی دانشکده پزشکی و یا یک نسخه نیز به مدیریت پژوهشی دانشگاه ارسال می گردد.

11. شورای پژوهشی واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز امام رضا (ع) به بررسی پروپوزال پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی بالینی که مجری طرح در مرکز امام رضا (ع) باشد می پردازد و مسئولیتی در قبال طرح های غیربالینی و خارج از مرکز ندارد.

12. طرح های پژوهشی مصوب در خارج از واحد توسعه تحقیقات بالینی که نیاز به جمع آوری داده ها در مرکز امام رضا (ع‌) دارند، به دستور رئیس مرکز، توسط سرپرست واحد مجوز جمع آوری داده ها به آنها داده می شود.

13. جهت انجام طرح های بدون هزینه در مرکز که پروپوزال کامل ندارند؛ پس از ارائه خلاصه طرح، در جلسات شورای پژوهشی واحد مطرح شده و سپس مجوز انجام طرح به آنها داده می شود.

14. مجریان پروپوزال های مطرح شده در جلسه حداکثر ظرف مدت 3 هفته یا مدت تعیین شده از طرف واحد، موظف به اصلاح پروپوزال خود و تحویل آن به واحد جهت تایید کارشناس می باشند در غیراینصورت تصویب و عدم تصویب پروپوزال منوط به طرح، مجدد در شورا می باشد.

15. مدت زمان انجام طرح ، از زمان تصویب پروپوزال می باشد.

16. توسط مجری طرح پروپوزال های تحقیقاتی تکمیل شده به صورت الکترونیکی به واحد توسعه تحقیقات بالینی  ارسال می گردد.

17. پروپوزال پایان نامه ها باید فرم تصویب شورای گروه را داشته باشند و حتماً به همراه نامه مدیر گروه به صورت الکترونیکی به واحد توسعه تحقیقات بالینی ارسال می گردد.

18. طرح های تحقیقاتی قبل از جلسه پژوهشی توسط ۲ کارشناس مورد بررسی قرار می گیرند. (حضور ۳ کارشناس در جلسه الزامی است در صورت عدم حضور کارشناس، فرم کارشناسی قبل از جلسه به مسئول واحد تحویل داده می شود).

19. پس از تصویب  طرح و ارسال به دانشکده،  واحد مسئولیتی در قبال عقد قرارداد در رابطه با هزینه طرح با مجری ندارد.

20. در مورد طرح های تحقیقاتی، مجری موظف است گزارش نهایی طرح خود را به موقع به واحد تحویل دهد.

21.طبق مقررات واحد، گزارش نهایی توسط ۲ کارشناس طبق اصول نگارشی گزارش نهایی طرح تحقیقاتی مورد بررسی و تأیید قرار می گیرند.

22. در صورت تایید گزارش نهایی طرح تحقیقاتی توسط ۲ کارشناس مربوطه، گزارش نهایی طرح، کد طرح و گزارش زمان تحویل را به مدیر پژوهشی دانشگاه ارسال می شود.

23. تصمیم گیری در مورد عقد قرارداد و بودجه در مورد کلیه طرح ها (پایان نامه، تحقیقاتی)،  با معاونت تحقیقات و فناوری یا مدیر پژوهشی دانشگاه بوده و واحد توسعه تحقیقات بالینی مسؤلیتی در قبال آن  ندارد.

24. در حال حاضر سقف تعداد پایان نامه های مربوط به هر عضو محترم هیات علمی جهت راهنمایی دانشجویان در مقطع کارورزی، پنج پایان نامه به طور همزمان می باشد.

25. دانشجویان موظف هستند که پروپوزال پایان نامه خود را حداکثر تا دو ماه قبل از امتحان به صورت اینترنتی به واحد توسعه تحقیقات بالینی جهت طرح در شورا ارائه دهند؛ در غیر اینصورت واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز مسئوولیتی در قبال شرکت آنان در امتحان پره اینترنی نخواهد داشت.

26. طبق دستور العمل معاونت تحقیقات و فناوری لازم است در تمامی پایان نامه ها و گزارشات نهایی طرح هایی که از مشاوره های واحد بهره مند می شوند؛ در قسمت تقدیر وتشکرات، نام واحد توسه تحقیقات بالینی بیمارستان قید گردد. و یک نسخه از مقالات حاصل از طرح های مطرح شده در جلسه، به واحد توسعه تحقیقات بالینی ارائه گردد در غیر اینصورت گواهی جهت تسویه حساب مقالات و پایان نامه ها داده نخواهد شد.

27. سقف بودجه طرح های تحقیقاتی برای این مرکز، یکصدمیلیون ریال برای اعضای هیأت علمی با درجه استادیاری و بالاتر و نیز متخصص  غیر هیأت علمی شاغل در دانشگاه می باشد. سقف بودجه برای اعضای هیأت علمی مربی و دکترای حرفه ای و کارشناسی ارشد غیر هیأت علمی شاغل در دانشگاه حداکثر شصت میلیون ريال بوده و برای کارشناسان سی و پنج میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

28. پروپوزال پایان نامه ها به صورت کامل به همراه فرم تصویب شورا و نامه مدیر گروه به صورت الکترونیکی از طریق سامانه به واحد  توسعه تحقیقات بالینی مرکز امام رضا (ع) ارسال می شود.

29. تمامی طرح های تحقیقاتی و دانشجویی در کمیته اخلاق دانشکده پزشکی یا دانشگاه علوم پزشکی مطرح و دارای کد اخلاقی می شود.

30. مجری مکلف است طرح پژوهشی خود را طبق مفاد قرارداد و طرح نامه مصوب در چهار جدول زمان بندی شده به پایان برساند.

31. مجری مکلف است حداقل یک مقاله حاصل از طرح پژوهشی را در نشریه های معتبر علمی - پژوهشی به Affiliation واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز منتشرکند.

32. بودجه طرح های پژوهشی از محل اعتبارات پژوهشی دانشگاه تأمین می شود و میزان آن هر سال توسط معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه تعیین می گردد.

33. مالکیت حقوق مادی و معنوی حاصل از طرح های پژوهشی در چارچوب قوانین متعلق به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می باشد.

تجهیزات اختصاصی:

1. چهار دستگاه کامپیوتر متصل به خط اینترنت Wireless

2. نرم افزارهای Spss و End Note جهت انجام کارهای آماری و رفرنس نویسی

3. فاکس

4. اسکنر

5. پرینتر

محدوده عملکرد:

این واحد تحت نظر مدیر عامل و معاونت پژوهشی فعالیت می‌نماید.

 شرح وظایف :

1. مشاوره در نحوه تهیه و تدوین طرح‌های تحقیقاتی

2. مشاوره در نحوه پروپوزال نویسی

3.  مشاوره در نحوه رفرنس نویسی

4. مشاوره در زمینه آماری

5. مشاوره در زمينه اپيدميولوژی

6. انجام کلیه مکاتبات اداری در زمینه پژوهش

7.  برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه‌ها و هماهنگی با اساتید و دانشجویان جهت جلسه

8.  برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های پژوهشی برای کلیه مقاطع پزشکی از جمله مقاله نویسی ، روش END NOTE,

9. تصویب خط مشی پژوهشی بیمارستان در راستای سیاست های پژوهشی دانشگاه

10. تلاش در جهت نهادینه کردن پژوهش در بیمارستان

11. فراهم آوردن تسهیلات مورد نیاز پژوهش های بالینی

12.  توانمندسازی اعضای هیئت علمی

13. ارتقا کمی و کیفی مقالات پژوهشی

14. بستر سازی و تامین نیروی انسانی و تسهیلات مورد نیاز واحد توسعه تحقیقات بالینی

15. نظارت بر حسن انجام فعالیت های پژوهشی

16. تلاش در جهت ادغام فعالیتهای پژوهشی در آموزش و درمان

17. بررسی و تصویب  طرحهای پژوهشی پیشنهادی و پایان نامه های تحقیقاتی دانشجویان

الزامات کیفی:

1. تحقق استانداردها و سنجه های اعتبار بخشی به منظور تأمین و ارتقاء کیفیت و ایمنی خدمات و رعایت حقوق گیرنده خدمت

الزامات ایمنی و شغلی :

فضای فیزیکی کافی، نور کافی، محیطی ساکت با نور طبیعی، تهویه مناسب در محیط